Product assortiment
-
Welke producten biedt puzzleYOU aan?
Aan de hand van de door jou gekozen foto(s) produceren of bieden wij:
- fotopuzzels met 48, 100, 200, 500, 1000, 1000 XXL of 2000 stukjes.
- voor elke maat puzzel een passende puzzelkader
- het Memo spel
-
Hoe groot is de legpuzzel?
De afmetingen van de fotopuzzels zijn als volgt:
48 stukjes: ca. 48 x 36 cm
100 stukjes: ca. 48 x 36 cm
200 stukjes: ca. 48 x 36 cm
500 stukjes: ca. 48 x 36 cm
1000 stukjes: ca. 64 x 48 cm
1000 XXL stukjes: ca. 90 x 67 cm
2000 stukjes: ca. 90 x 67 cmJe kunt door middel van een beweegbare omranding de foto naar jouw wens uitknippen. Houd er rekening mee, dat er in het productieproces een paar milimeter van de randen afgaat.
-
Hoe dik zijn de puzzelstukjes?
Onze fotopuzzels zijn van stevig puzzelkarton gemaakt. De foto's worden met de modernste digitale druktechniek gemaakt en op speciaal 2,2 mm dik puzzelkarton gezet.
-
Hoe groot is de doos?
De afmetingen van de fotopuzzel- en spellendozen zijn als volgt:
-
Ik wil de gelegde puzzel niet terug in de doos doen, wat nu?
De fotopuzzel komt pas tot zijn waarde als iedereen hem kan zien. Voor dit geval hebben wij voor al onze fotopuzzels een mooie zilverkleurige fotopuzzelkader, die precies past. Meer informatie hierover vind je hier: https://www.puzzleyou.be/nl/puzzelkaders
-
Hoe krijg ik de fotopuzzel in de kader?
Een gebruiksaanwijzing voor het inkaderen van de fotopuzzel vind je via de volgende link: Gebruiksaanwijzing puzzelkader 48 t/m 2000 stukjes
Puzzel-Adventskalender
-
Wat ist SMART SORTED?
SMART SORTED is het innovative puzzel systeem van puzzleYOU, die deel uitmaakt van de Puzzel Adventskalender. Jouw puzzel van 1000 stukjes is voorgesorteerd in 40 uitneembare minidoosjes met elk 25 puzzelstukjes. Zowel volwassenen als kinderen kunnen nu deze grote gezinspuzzel met 1000 stukjes samen in elkaar zetten. Voor een grotere uitdaging kan de inhoud van twee of meer minidoosjes door elkaar worden gehusseld.
-
Hoeveel stukjes heeft de Puzzel Adventskalender?
De puzzleYOU Adventskalender bevat een puzzel met 1000 stukjes (niet verkrijbaar met een ander aantal stukjes). In 24 dagen leg je bij elkaar 40 segmenten in elkaar. Iedere Advent dag wachten van 1 tot 6 segmenten met elk 25 stukjes op je. Als je niet zo veel tijd hebt, kun je de mini doosjes één voor één puzzelen en als je liever een iets langere puzzelsessie wilt, de inhoud van de doosjes door elkaar gooien. Op je gepersonaliseerde Puzzel Adventskalender staat aangegeven welke segmenten op welke dag aan de beurt zijn.
-
Hoe ontwerp ik een Puzzel Adventskalender?
Je begint met het zoeken van de mooiste van al je foto's en uploadt deze in onze shop. Als je wilt, kun je zelfs tot 40 foto's uploaden en een collage maken. In onze preview heb je de keus uit zowel klassieke als kerstpuzzel lay-outs. Nadat je de puzzel hebt voorbereid, is de volgende stap het kiezen van een doos; hier zijn prachtige kerstdoos lay-outs te vinden - allemaal zonder extra kosten. Zet tot slot een titel of een korte tekst op de doos en klaar is jouw gepersonaliseerde Puzzel Adventskalender.
Tip: In onze designer kun je door op "Hoe is de volgorde?" te klikken zien welke segmenten van jouw puzzel op welke dag tijdens de Advent aan de beurt zijn.
-
Hoeveel foto’s heb ik nodig voor de Puzzel Adventskalender?
Het is helemaal aan jou of je kiest voor één grote foto of voor een collage met meerdere kleinere foto's voor jouw persoonlijke Puzzel Adventskalender. Onze uiteenlopende en stijlvol ontworpen collage sjablonen bieden ruimte voor maximaal 40 foto's. Wat bijzonder is: je kunt een collage voor 24 foto's kiezen, zodat er elke dag een nieuwe foto verschijnt - op kerstavond heb je dan een kerstpuzzel met 24 verschillende foto's gelegd.
-
Hoeveel stukjes moet ik per dag puzzelen?
Welke minidoosjes aan de beurt zijn en welke stukjes je in elkaar dient te leggen, staat duidelijk aangegeven. Op sommige dagen van de Advent hoef je maar één minidoosje te nemen (25 stukjes), op andere dagen twee minidoosjes (50 stukjes), vier minidoosjes (100 stukjes) en op kerstavond zijn de laatste 6 minidoosjes (150 stukjes) aan de beurt.
Tip: De stukjes in een minidoosje zijn ook voorgesorteerd. Als je haast hebt, scheur je het doosje langs de perforatie open en plaats je de stukjes één voor één van links naar rechts.
-
Heeft de Puzzel Adventskalender deurtjes om te openen?
Onze Puzzel Adventskalender werkt iets anders dan klassieke adventskalenders met deurtjes. In plaats van afzonderlijke deurtjes te openen, zijn de puzzelstukjes vooraf gesorteerd in mini-doosjes. Deze doosjes zitten in een inlegkarton met vakjes waarop de cijfers 1-24 zijn gedrukt. Zo zie je in één oogopslag op welke dag welk doosje gepuzzeld dient te worden. Zo puzzel je elke dag een stukje verder – totdat op 24 december de puzzel compleet gelegd en de gehele foto uiteindelijk zichtbaar is geworden.
-
Hoe snel kan de Puzzel Adventskalender worden geleverd?
Ons doel is: vandaag besteld, morgen verzonden! Nadat je je bestelling hebt geplaatst, drukken we je gepersonaliseerde Puzzel Adventskalender 's nachts af en brengen hem de volgende dag al naar de koerier.
Let op: vanwege Black Friday en Sinterklaas kan de levertijd eind november langer zijn dan normaal. Om er zeker van te zijn dat je pakketje op tijd aankomt, dus voor 1 december, raden we je aan om je Kerstpuzzel Adventskalender zo vroeg mogelijk te bestellen.
Beeldbestand en fotokwaliteit
-
Welk dataformaat moet de foto hebben?
Wij verwerken het JPG (Jpg, jpeg) en het PNG formaat. De meeste digitale camera's maken foto's in JPG formaat!
-
Welke resolutie moet de foto hebben?
Hoe hoger de resolutie, hoe duidelijker de foto op de gedrukte puzzel. De drukkwaliteit hangt voor het grootste gedeelte van de resolutie van de originele foto af. Als jouw foto aan de langste kant een minimumlengte van 1600 pixels heeft, dan is dit voldoende voor een puzzel met 48, 100, 200 of 500 stukjes. Voor de 1000 stukjes Fotopuzzel en de SMART SORTED raden wij een minimale resolutie van 2500 pixels aan, voor de 1000 stukjes Fotopuzzel-XXL en de 2000 stukjes Fotopuzzel 3000 pixels.
Als je je foto hebt geüpload, kom je bij de bestelassistent terecht. Hier wordt door middel van een schaal van 1 tot 5 sterren aangetoond hoe de kwaliteit van de resolutie van jouw foto is voor de door jou gekozen puzzel:
5 sterren = resolutie in uitstekende kwaliteit
4 sterren = resolutie in goede kwaliteit
3 sterren = resolutie voldoende; kan gedeeltelijk wazig zijn
2 sterren = resolutie in matige kwaliteit; wazig
1 ster = resolutie in slechte kwaliteit, zeer wazigHou er a.u.b. rekening mee, dat deze beoordeling alleen op de resolutie betrekking heeft. De scherpte en de algemene kwaliteit van jouw foto wordt hiermee niet beoordeeld. Hoe groter het door jou gekozen formaat, hoe beter de resolutie moet zijn. De resolutie van de door jou gestuurde foto's wordt door ons niet veranderd! Reclamaties, die door de slechte kwaliteit van de door jou gestuurde foto's ontstaan, kunnen dan ook niet als terecht erkend worden. Controleer a.u.b. de kwaliteit van je foto, voordat je de bestelling opgeeft. Als de foto in de preview vreemde kleuren heeft of te donker is, dan wordt de puzzel ook zo afgedrukt. In dit geval is het beter de bestelling af te breken en eerst onze klantenservice om raad te vragen.
-
Hoe groot mag het uploadbestand zijn?
Het bestand mag maximaal 80 MB groot zijn.
-
Welke kleurruimte wordt verlangd?
Stuur je foto's a.u.b. in de RGB of de sRGB kleurruimte. De meeste digitale camera's hebben sRGB als standaard. Sla je zwart-wit foto's a.u.b. als JPG-bestand op in sRGB en niet in grijswaarden. Mocht jouw afbeelding in de CMYK kleurruimte zijn opgeslagen, dan wordt dit in de preview merkbaar door afwijkende kleuren. je dient in dit geval de bestelling af te breken! Reclamaties die je na het bevestigen van de bestelling indient, kunnen niet meer worden aanvaard, omdat de puzzel dan al in de productie is.
-
Wordt mijn foto nog bijgewerkt?
Nee. Je foto of fotocollage wordt precies zo gedrukt zoals je het hebt voorbereid en bevestigd.
-
Ik wil mijn bestand precies pas maken. Welke afmeting moet de foto hebben?
-
Zijn er bij het drukken kleurverschillen mogelijk?
Wij kunnen helaas kleurverschillen niet volledig uitsluiten. Omdat de weergave van een foto viajo uw beeldscherm afhankelijk is van de instellingen van de resolutie, het contrast, de helderheid en vooral de grafische kaart, kunnen er kleurverschillen tussen jouw beeldscherm en het gedrukte eindproduct ontstaan.
-
Maakt het wat uit van wat voor een foto ik een product laat maken?
Je bent als klant voor de auteursrechten van het ingezonden materiaal verantwoordelijk. Door jouw bestelling mag het recht van derden niet aangetast worden. Wij verbieden uitdrukkelijk afbeeldingen, die geldend recht schenden. Meer informatie vind je in onze Algemene Voorwaarden.
Bestellen en betalen
-
Kan ik verschillende producten in één keer bestellen?
Als je je eerste product klaar hebt en in de winkelwagen hebt gelegd, dan kun je links beneden op: "Nog iets bestellen/ontwerpen" klikken. Zo kun je meerdere verschillende producten in één opdracht bestellen. De verzendkosten worden dan maar één keer berekend. Als je de verschillende producten afzonderlijk bestelt, dan wordt er voor ieder fotoproduct verzendkosten berekend.
-
Hoe kan ik betalen?
Bancontact :
Wij accepteren betalingen via Bancontact. De betaling kan worden bevestigd met jouw debet kaart of jouw digipas. De datatransmissie verloopt via een TLS-beveiligde verbinding.Vooruitbetalen/Overboeken:
Je kunt het totaalbedrag zelf over maken met vermelding van het bestelnummer dat je van ons per e-mail ontvangt. Houd er a.u.b. rekening mee, dat de productie pas kan beginnen als het geld op onze rekening is aangekomen.Kredietkaart/ Debetkaart:
Wij accepteren Visa en Mastercard. Bei betaling met je kredietkaart belasten wij het factuurbedrag meteen van jouw kredietkaart rekening. De datatransmissie verloopt via een TLS-beveiligde verbinding.PayPal :
PayPal is een wereldwijde online betaalservice en biedt zowel voor de klant als voor de aanbieder uitstekende service en veiligheid voor online-betalingen.Google Pay / Apple Pay:
Wat is Google Pay?
Google Pay is een handige en veilige online betaalservice van Google. Je kunt je bestellingen eenvoudig betalen met je smartphone, tablet of desktop - zonder dat je elke keer je kaartgegevens hoeft in te voeren. Je legt je creditcard of bankpas eenmalig vast in je Google-account. Bij het betalen hoef je dan alleen maar Google Pay te selecteren en de betaling te bevestigen met je apparaat - dit gaat snel, gemakkelijk en veilig.Wat is Apple Pay?
Apple Pay is de mobiele betaaldienst van Apple. Hiermee kun je snel en gemakkelijk aankopen betalen met je iPhone, iPad, Mac of Apple Watch. Je slaat je creditcard of bankpas veilig op in je Apple Wallet. Bij het afrekenen kies je dan Apple Pay en bevestig je de aankoop gemakkelijk met Face ID, Touch ID of je code. -
Zijn mijn persoonlijke gegevens beschermd?
puzzleYOU hecht zeer veel waarde aan het discreet behandelen van jouw persoonlijke gegevens. Het is de bedoeling dat je graag onze website puzzleyou.be/nl bezoekt en deze ook met een gerust hart aanbeveelt. Ook wij zijn wettelijk verplicht te verklaren hoe wij met uw gegevens omgaan en dat leggen wij aan u uit in onze privacyverklaring
-
Waar kan ik mijn tegoedbon oftewel couponcode invullen?
Je kunt een kortingscode in de winkelwagen invullen. Je vind hier boven het eindbedrag een veld voor de kortingscode. Na het invullen wordt het eindbedrag door de waarde van de code verminderd. Je kunt per bestelling maar 1 kortingscode gebruiken.
-
Waar vind ik de factuur?
De factuur wordt gemaakt als de bestelling de productie verlaat en in de verzending gaat. Je kunt daarna de factuur onder op de statuspagina downloaden. De link naar deze statuspagina vind je in de bestel- en in de verzendbevestiging.
-
Is online bestellen veilig?
Wij maken gebruik van het TLS-security systeem (Transport Layer Security) samen met een 128 Bit codering. TLS zorgt ervoor dat de gegevens die verzonden worden over het internet, versleuteld worden. Deze technologie wordt bijvoorbeeld door banken gebruikt om persoonlijke gegevens te beschermen. TLS verbindingen beginnen altijd met https:// en zijn herkenbaar aan het slotje in de adresbalk van uw browser.
Verzending en levering
-
Kan ik mijn bestelling ook naar een ander adres laten versturen?
Ja, tijdens de bestelling kun je zowel je eigen adres als ook het afleveradres van bijv. iemand die je de fotopuzzel wilt schenken aangeven. Deze service kost je niets extra. Als je overdag thuis de bestelling niet in ontvangst kunt nemen, kun je in dat geval ook je werk als afleveradres aangeven. Vergeet dan niet de naam van het bedrijf te vermelden. Bij afwezigheid wordt het pakket niet bij de buren afgegeven. Als je wilt, dat de buren jouw pakket in ontvangst nemen, dan dien je de naam en het huisnummer van de buren in te vullen.
-
Hoe snel wordt geleverd?
De verwachte leverdatum (voor de standaard-verzending) vind je op de productpagina’s onder de button “Nu ontwerpen” en in de winkelwagen.
In de winkelwagen kun je naast de standaard-levering ook kiezen voor een UPS Express-levering. De verwachte leverdatum is afhankelijk van de door jou gekozen producten en wordt in de winkelwagen getoond.
Je ontvangt een verzendbevestiging zodra het pakket is verzonden. -
Kan ik mijn pakket traceren?
Met de overdracht van je bestelling aan de koerier, verschijnt op je persoonlijke pagina een tracking nummer. Door op dit nummer te klikken, kom je bij UPS terecht, waar je het pakket kunt volgen. De link naar je persoonlijke statuspagina vind je in de bestelbevestiging.
-
Het is een cadeau en er is haast bij. Kunnen jullie mijn bestelling sneller sturen?
Ons proces is er op gericht zo snel mogelijk te verzenden. Zodoende gaat je bestelling na de bevestiging direct het geautomatiseerde productieproces in. Vanaf dit moment is het voor ons niet meer mogelijk invloed uit te oefenen op de productie. Dit is de reden waarom wij een enkele bestelling niet kunnen versnellen en hopen dat je daarvoor begrip kunt opbrengen. De aansluitende verzending kan ook door het betalen van een hoger bedrag niet worden versneld. De verwachte leverdatum vind je altijd op onze website aangegeven. Bestel voor de zekerheid liever iets eerder.
-
Kan ik mijn product zelf afhalen?
Nee, helaas. Zelf de bestelling bij ons afhalen is niet mogelijk.
-
Wat zijn de verzendkosten?
-
Met welke koerier wordt mijn pakket verstuurd?
Wij versturen jouw bestelling met UPS, de koerier waarmee wij de meest positieve ervaringen hebben. UPS levert uw pakket snel en zeker.
Herroeping & Reclamatie
-
Kan ik een gepersonaliseerd product herroepen?
Volgens Artikel 6:230p BW bestaat er bij bestellingen van goederen, die volgens specificaties van de klant worden geproduceerd of die volgens de persoonlijke behoeften van de klant worden vervaardigd, geen herroepingsrecht. Het door de Nederlandse regels voor kopen op afstand voorgeschreven herroepingsrecht van 14 dagen is voor fotoproducten, die geproduceerd worden overeenkomstig specificaties van de koper, niet van toepassing. Het is dus belangrijk, dat je bij het bestellen op de kwaliteit en de resolutie van de door jou gestuurde foto let. Bij twijfel kun je beter de bestelling niet plaatsen en jouw foto eerst even per e-mail sturen. Wij kijken dan graag voor jou of de foto geschikt is.
-
Kan ik puzzelbenodigdheden herroepen en terug sturen?
Omdat puzzelbenodigdheden, zoals een puzzelkader, een puzzel mat of puzzel lijm, geen gepersonaliseerde producten zijn, kun je ze zonder reden aan ons terug sturen. Aangezien de verzendkosten voor de retourzending voor rekening van de koper zijn, staat het je vrij zelf de verzenddienstverlener te kiezen.
Stuur het desbetreffende product a.u.b. onder vermelding van het bestelnummer naar:
puzzleYOU GmbH
Auf der Haide 2
92665 Altenstadt/WN
DuitslandJe kunt daarbij gebruik maken van ons herroepingsformulier.
-
Hoe kan ik het beste iets reclameren?
Als je met een geleverd product niet tevreden bent, neem je het beste even contact op met onze klantenservice. Maak hierbij gebruik van ons contactformulier en stuur a.u.b. ter verificatie een foto mee van het mankement.
Tijdens het transport beschadigde producten dien je mogelijk direct bij de UPS-chauffeur te reclameren en te laten bevestigen. Indien je pas later schade of een verkeerde levering vaststelt, gelieve dan eerst contact op te nemen met onze klantenservice alvorens de goederen terug te sturen.