Fotopuzzels en spellen nu nog sneller – Vandaag besteld, morgen opgestuurd!

Veel gestelde Vragen

Wij hebben voor jou de meest gestelde vragen betreffende de aankoop van fotoprodukten op een rij gezet. Mocht het echter zijn dat je vraag hierin niet of onvoldoende beantwoord is, aarzel niet om ons te contacteren op het volgend mailadres: service-nl@puzzleyou.be
Onze klantendienst beantwoordt je vraag binnen de 24 uren op werkdagen.

Producten

Welke producten kan ik bestellen?

Wij produceren vanuit je gedownloade foto gepersonaliseerde producten.
Ons aanbod omvat:

  • Fotopuzzels van 100, 200, 500, 1000 of 2000 stukjes en een puzzel in de vorm van een hart met 600 stukjes
  • Lijsten volgens de passende afmetingen van de fotopuzzels
  • Memo spellen met 48 of 72 kaartjes
Hoe groot zijn de afgewerkte legpuzzels?

Onze puzzels hebben de volgende afmetingen:

  • 100 stukjes: 36 x 48 cm
  • 200 stukjes: 36 x 48 cm
  • 500 stukjes: 36 x 48 cm
  • 600 stukjes: 56 x 48 cm
  • 1000 stukjes: 64 x 48 cm
  • 2000 stukjes: 90 x 67 cm

De winkelwagen van onze website is voorzien van een kader dat je met je muis kunt verschuiven om de juiste omlijsting van je fotopuzzel te bepalen. Houd er echter rekening mee dat er tijdens het productieproces enkele millimeters van de randen verloren kunnen gaan. Plaats daarom best geen belangrijke elementen te dicht bij de randen.

Uit welk materiaal bestaan de puzzelstukjes?

De fotopuzzels worden met stabiel hardboard geproduceerd. Door middel van de laatste digitale druktechniek worden de foto's op hardboard voor puzzels met een doorsnee van 1,9 mm gedrukt.

Hoe bevestig ik mijn fotopuzzel aan de muur?

Eens je fotopuzzel afgewerkt is, kan je hem aan de muur hangen, waar hij ongetwijfeld helemaal tot zijn recht zal komen. Hiervoor bieden we edele, zilverkleurige aluminium lijsten aan, die perfect aangepast zijn aan de afmetingen van onze fotopuzzels van zowel 100, 200, 500 als 1000 stukjes. Lees meer hierover op onze webpagina over de lijsten: https://www.puzzleyou.be/nl/puzzel-lijsten.

Fotobestanden & Beeldkwaliteit

Welke bestandsformaten kunnen wij verwerken?

Wij verwerken enkel fotobestanden in JPG en PNG formaat (jpg, jpeg). De meeste digitale fototoestellen maken hun foto’s automatisch in het gewenste JPG formaat.

Welke resolutie is vereist voor een goede beeldkwaliteit op onze fotopuzzels?

Hoe hoger de resolutie van de digitale foto die je instuurt, hoe beter de kwaliteit van je fotopuzzel. De kwaliteit van de bedrukking van je puzzel is sterk afhankelijk van de resolutie van de originele digitale foto.
Bedraagt de resolutie van de lengte van je foto minstens 1600 pixels, dan volstaat deze beeldresolutie voor een puzzel van 200 en 500 stukjes. Deze resolutie komt ongeveer overeen met een foto die genomen is met een fototoestel van 2 megapixel.
Voor een puzzel van 1000 stukjes raden we je aan om minstens 2500 pixels te voorzien voor de lengte van je foto. Deze resolutie komt overeen met wat een digitaal toestel van 4 megapixel aankan.
Na het inladen van je foto, verwijst de website je door naar de bestelassistent, waar de afbeelding geëvalueerd wordt op de kwaliteit van de resolutie. Hier zie je een beoordeling op basis van een schaal van 1 tot 5 sterren in functie van de afmeting van de gekozen puzzel.

5 sterren = perfecte resolutie en kwaliteit
4 sterren = goede resolutie en kwaliteit
3 sterren = voldoende resolutie en kwaliteit, mogelijks een beetje wazig
2 sterren = matige resolutie en kwaliteit, wazig beeld
1 ster = slechte resolutie en kwaliteit, heel wazig beeld

Deze beoordeling heeft enkel betrekking op de resolutie en heeft bijgevolg niets te maken met de scherpte en de algemene kwaliteit van je foto. Hoe groter de puzzel die je kiest, hoe hoger de resolutie van je foto moet zijn. Houd er rekening mee dat wij geen foto’s verbeteren, wij passen dus geen resoluties aan voor de afbeeldingen die je ons doorstuurt.

Wij aanvaarden geen klachten noch aanvragen tot terugbetaling die te wijten zijn aan ingestuurde foto’s met een onvoldoende of slechte kwaliteit. Verzeker je ervan dat de kwaliteit van je foto goed tot perfect is, voordat je de bestelling bevestigt.

Wat is de maximale bestandsgrootte dat je kunt uploaden?

Het fotobestand dat je wilt uploaden mag niet zwaarder zijn dan 30 MB.

Welk kleurenformaat is vereist?

Gelieve je foto’s door te sturen in het kleurenformaat RGB of sRGB.
sRGB is het standaard kleurenformaat van de meeste digitale fototoestellen. Kies je voor een zwart-witte fotopuzzel, sla je foto dan eerst op als JPG bestand in de kleurenwaarde sRGB en niet in grijswaarden.

Wordt mijn foto bijgewerkt voordat de puzzel gemaakt wordt?

Neen. Wij bewerken nooit ingestuurde foto’s en bedrukken steeds in de verhouding 1:1 zoals je die doorstuurt.

Welke afmeting moet mijn foto hebben als ik mijn fotobestand precies passend wil doorsturen?

Voor een fotopuzzel met een ideaal beeld, stuur je best je fotobestand in de formaatgrootte waarin onze puzzels gemaakt worden. De fotopuzzels worden gemaakt in de volgende formaten, uitgedrukt in pixels:

Aantal stukjes Lengte Breedte
100 stukjes 3409px 2567px
200 stukjes 3409px 2567px
500 stukjes 3409px 2567px
600 stukjes, hartvorm 3409px 4000px
1000 stukjes 4530px 3409px
2000 stukjes 6406px 4819px

De bovenstaande afmetingen bevatten al een tolerantiemarge van 35 pixels voor de randen. Plaats dus liefst geen belangrijke beeld- of tekstelementen tegen de randen.

Neem svp voor de Memo spel kaartjes deze afmetingen (in Pixels):

Product Breedte Lengte
Memo spel kaartje 6x6 cm 803px 803px

De genoemde afmetingen zijn met een snijrand van 47 Pixels. Svp hier geen objecten of teksten plaatsen.

Kan er door de bedrukking een kleurafwijking ontstaan?

Tijdens de bedrukking kunnen kleurverschillen helaas niet uitgesloten worden. De weergave van een foto op een beeldscherm is afhankelijk van de persoonlijke instellingen van de resolutie, het contrast, de helderheid en de soort grafische kaart waarover je beschikt. Hierdoor kunnen de kleuren van de gedrukte fotopuzzel afwijken van wat je op je beeldscherm ziet.

Mag ik eender welke afbeelding gebruiken voor de creatie van mijn product?

Als klant ben je verplicht om je te houden aan de auteursrechten. Je bestelling mag in geen geval de rechten van derden schaden. Illegale beelden zijn daarom uitdrukkelijk verboden. Lees meer hierover in onze algemene verkoopsvoorwaarden.

Bestelling en betaalmogelijkheden

Hoe kan ik verschillende producten gelijktijdig bestellen?

Via de website heb je de mogelijkheid om verschillende fotopuzzels in je winkelwagen te plaatsen en deze gelijktijdig te bestellen. Wanneer je klaar bent met het opladen en het bewerken van een eerste puzzel in je winkelwagen, kun je klikken op de button: “nog een puzzel”. Hierdoor kom je opnieuw op de compositiepagina van de producten. Op die manier kan je gemakkelijk verschillende gepersonaliseerde producten in je zelfde winkelwagen plaatsen. In dat geval worden de verzendkosten slechts eenmalig aangerekend. Maak je voor elk product een verschillende bestelling, dan worden voor elke bestelling verzendkosten aangerekend.

Wat zijn de betaalmogelijkheden?
  • Vooruitbetaling via overschrijving:
    Wij starten steeds met de productie na ontvangst van het totale factuurbedrag. Om eventuele vergissingen te vermijden, gelieve het ordernummer op uw overschrijving te vermelden in het vakje voor de mededeling. Je vindt het ordernummer terug in de bestelbevestiging dat je via mail van ons ontvangt.
  • Creditkaart:
    Wij aanvaarden Visa en MasterCard. Wij crediteren het totaalbedrag van je factuur op je kaart voordat we aan de productie van je bestelling beginnen. De gegevensoverdracht gebeurt via een beveiligd SSL systeem (verder lees je meer hierover).
  • PayPal:
    Een online betaalservice dat uitstekend beveiligd is en gemakkelijk en snel werkt. Van zodra we de bevestiging van je PayPal betaling ontvangen hebben, starten we met de productie van je bestelling.
Hoe kan ik mijn waardebon verzilveren?

In je winkelwagen staat een veld dat bestemd is om de code van je waardebon in te vullen. Bij de berekening van je factuurbedrag, wordt de waarde van de betreffende cadeaubon automatisch afgetrokken. Houd er rekening mee dat je slechts één code per bestelling kunt inbrengen en dus ook slechts één waardebon per bestelling kunt verzilveren.

Waar vind ik de factuur voor mijn bestelling?

U kunt uw factuur downloaden, door op de link in de verzendbevestiging te klikken.

Is mijn online betaling beveiligd?

Voor de overdracht van persoonlijke gegevens bij online betalingen maken we gebruik van een SSL beveiligd systeem (Secure Socket Layer) evenals met een 128 bit codering. Deze technologie biedt een hoog beveiligingsniveau en wordt omwille hiervan door de meeste banken toegepast voor de bescherming van gegevens tijdens online transacties. SSL verbindingen zijn herkenbaar aan het https:// voorhangsel en het slotje die verschijnen in de adresbalk van je browser.

Zijn mijn gegevens onderworpen aan de bescherming van gegevens?

Wij hechten veel belang aan de bescherming van je persoonlijke gegevens en je privacy. Daarom besteden we veel zorg aan de verwerking van je gegevens. We houden ervan dat je onze online webshop met plezier komt bezoeken. Om een zo hoog mogelijke bescherming te kunnen bieden aan je private levenssfeer, is het vanzelfsprekend dat we ons houden aan alle wettelijke regels hieromtrent. Lees meer over de bescherming van persoonlijke gegevens op onze pagina over privacy beleid.

Verzending en levering

Mag ik mijn bestelling op een ander adres laten leveren?

Ja. Als je een bestelling plaatst, mag je naast je eigen adres, waar in elk geval de factuur naar verstuurd wordt, ook een ander adres inbrengen, waarnaar het fotoproduct kan verzonden worden, bijvoorbeeld als geschenk. Is er overdag niemand thuis om de bestelling in ontvangst te nemen, dan kun je bijvoorbeeld het adres van je werk ingeven als leveringsadres.

Wat is de leveringstermijn voor mijn bestelling?

Een bestelling geplaatst en betaald voor 23:59 uur, wordt meteen de volgende werkdag geproduceerd en opgestuurd. UPS levert het pakket in de regel op de 2e werkdag na de verzending. Zodra het pakket wordt opgestuurd, ontvangt u van ons een verzendbevestiging.

Kan ik de status van mijn bestelling opvolgen?

Wij houden je op de hoogte van het verloop van je bestelling. In de bevestigingsmail van je verzending staat een traceernummer zodat je op http://www.ups.com/WebTracking/track?loc=nl_BE elk ogenblik kunt volgen waar je bestelling zich bevindt.

Kan de productie van mijn bestelling versneld worden?

We streven er steeds naar om je bestelling zo snel mogelijk te kunnen behandelen en leveren. Om een snelle verwerking van je bestelling te kunnen garanderen, brengen we je bestelling na ontvangst van betaling onmiddellijk in ons productiesysteem. Wij hopen dat je begrip kunt opbrengen over het feit dat het voor ons niet mogelijk is om individuele bestellingen te bevoorrechten noch in te grijpen in het productieproces. De productietijd en de leveringstermijn staan op de website vermeld. We raden je dan ook aan om je bestelling eerder iets te vroeg te plaatsen zodat het op tijd kan geleverd worden.

Kan ik mijn bestelling zelf komen afhalen?

Neen, een afhaling van de bestellingen is bij ons niet mogelijk.

Hoeveel bedragen de verzendkosten?

De verzendkosten voor een levering in België bedragen:

  • 4,99 euro voor een fotopuzzel of een Memo spel
  • 9,99 euro voor een puzzelkader
Welke dienstverlener verzorgt de verzending van mijn bestelling?

Met UPS hebben we een betrouwbare partner gevonden die snel en in alle veiligheid je bestelling aan huis komt leveren.

Omruiling en klachten

Mag ik afzien van mijn bestelling als de fotopuzzel me niet bevalt?

Voor de bestelling van goederen die volgens de specificaties van de consument vervaardigd zijn of een persoonlijk karakter hebben, beschikt de consument niet over het recht om van de aankoop af te zien. Dat betekent dat je binnen het kader van de verkoop op afstand niet kunt beschikken over het recht om binnen de 14 dagen bedenktijd na ontvangst van je gepersonaliseerde fotoproduct af te zien van je bestelling. Het is dus belangrijk dat je ons steeds een foto doorgeeft van perfecte kwaliteit. Lees meer over het herroepingsrecht in onze algemene verkoopsvoorwaarden.

Wat doe ik als ik een klacht heb?

Als je een verkeerde of beschadigde levering ontvangt, gelieve je onmiddellijk en rechtstreeks tot de UPS bode te richten om het probleem te melden. Mocht het zijn dat je pas later de verkeerde of beschadigde levering opmerkt, gelieve in dat geval onze klantendienst een mail te sturen voordat je het product terug gaat sturen. Wij zoeken naar de best mogelijke oplossing en laten je weten wat je met het pakje moet doen.